کتاب جداول و استانداردهای طراحی و ماشین سازی


یکی از پرکاربردترین منابعی که مهندسان مکانیک در ساخت و تولید به آن نیاز دارند و همواره می بایست از آن استفاده نمایند کتاب جداول و استانداردهای طراحی و ماشین سازی است.

 

ادامه مطلب ...

دانلود AFT Impulse v4.0.2012.10.09 - نرم افزار تجزیه و تحلیل پدیده ضربه قوچ در خطوط انتقال مایعات

ضربه قوچ افزایش فشار یا موجی است که در شاره‌های در حال حرکت پس از توقف یا تغییر مسیر ناگهانی پیش می‌آید. این افزایش فشار معمولاً هنگامی رخ می‌دهد که شیری در مسیر حرکت شاره (آب یا گاز) ناگهان بسته می‌شود.

  ادامه مطلب ...

دانلود iMindMap Ultimate v7.0.2 - نرم افزار ترسیم نقشه های ذهنی

نقشه‌ذهنی چیست؟ نقشه‌ذهنی مجموعه‌ای از دیاگرام‌ها برای نمایش کلمات، ایده‌ها، فعالیتها و موارد دیگر است که حول یک نقطه مرکزی یا کلمه کلیدی به‌طور محوری کشیده می‌شود. نقشه ذهنی برای ایجاد، تصویرکردن، ساختاردهی و طبقه‌بندی ایده‌ها در زمینه‌های مطالعات و تحقیق، حل مسئله و تصمیم‌سازی کاربرد دارد. با استفاده از نقشه‌ذهنی می‌توان به‌سرعت ساختار یک موضوع را شناسایی نمود و همچنین ارتباط بین اجزای سازنده موضوع را درک کرد. استفاده از نقشه ذهنی بسیار آسان است. کافی است برای استفاده از آن یک برگ کاغذ بردارید، یک دایره یا بیضی وسط صفحه بکشید و عنوان موضوع مورد نظر را درون آن بنویسید. سپس با اضافه‌کردن شاخه‌های مختلف متصل به مرکز، موضوعات جانبی را اضافه نمایید. هر شاخته می‌تواند زیر شاخه‌های مختلف داشته باشد. می‌توان برای هر موضوع در هر شاخه از رنگ‌های مختلف استفاده نمود و حتی می‌توان شکل‌های مختلفی را کنار موضوعات اضافه نمود.

iMindMap نرم‌افزاری برای کشیدن نقشه‌ذهنی (Mind Map) می‌باشد و در این زمینه کاربرد فراوانی دارد و امکانات ویژه و زیادی برای کشیدن آن در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

  ادامه مطلب ...